انجام کلیه امور چاپ و تبلیغات با تارادیس؛ از ترکیه تا عمان و افغانستان

انجام کلیه امور چاپ و تبلیغات با تارادیس

انجام امور چاپ و تبلیغات ، صرفاً مختص به یک کشور یا منطقه خاص نبوده و امروزه این قسم خدمات به سمت جهانی شدن رفته‌اند. اما حتی با وجود این ماهیت فراگیر و بین‌المللی تبلیغات، همچنان نیاز است که ایده‌ها به شکل محیطی و مطابق با محل استفاده به کار گرفته شوند.

به بیانی دیگر در امور چاپ و تبلیغات، بسیار مهم است که بست و پیوستار محیطی را در نظر بگیریم. به طور قطع تبلیغ و سبک چاپی که در کشور ایالات متحده موفق خواهد بود، در افغانستان یا ایران مورد قبول قرار نمی‌گیرد. تفکرات و سلیقه مردم هر کشور، چاپ و تبلیغات انجام‌شده بدون نادیده گرفتن الزامات محیطی و محلی را پس می‌زند.

البته گاهاً حتی ممکن است نتیجه نهایی با قوانین و قواعد عرفی آن کشور نیز مغایر باشد. با در نظر گرفتن این الزامات بود که تارادیس انجام امور چاپ و تبلیغات به تفکیک کشورهای منطقه را در دستور کار قرار داد؛ امری که به کیفیت بیشتر و بهتر شدن چاپ و تبلیغات منتهی شد.

ترکیه

بازار ترکیه در سال‌های اخیر به یکی از چند قطب جذب سرمایه تاجران ایرانی تبدیل شده و به همین خاطر رابطه بسیار نزدیک و پویایی با بازار ایران دارد. از یک سو با در نظر گرفتن توسعه تجارت ایرانیان با بازارهای این کشور و از سوی دیگر با در نظر داشتن تقاضا و سفارش‌های صورت گرفته از تاجران ترکیه‌ای، ایده انجام امور چاپ و تبلیغات از ترکیه، در ذهن ما قوت گرفت.

ما با یک بررسی دقیق نسبت به الزامات و سلایق غالب در بازارهای این کشور، تلاش کردیم امور چاپ و تبلیغات مرتبط با ترکیه را، سبک و سیاق خاصی ببخشیم.

آنچنان که تجربه نشان داده، با اتکای به این شناخت کلی و در نظر داشتن نیازها و سلایق کارفرمایان حاضر در این کشور، توانسته‌ایم با جریان اصلی تبلیغات و چاپ در ترکیه همراه شویم. امری که بدون اتکا به توان کارشناسان متخصص مجموعه و ملزومات پیشرفته و کاربردی، در عمل امکان‌پذیر نبود.

امور چاپ و تبلیغات

عراق و سوریه

سفارش‌های مربوط به امور چاپ و تبلیغات از عراق، تعدد و گوناگونی بالایی دارند. هم کارفرمایان ایرانی حاضر در این جغرافیا، تعداد بالایی دارند و هم به صورت سنتی ارتباطی ریشه‌ای و قوی بین فضای فرهنگی عراق و ایران به چشم می‌خورد. با این وجود عراق نیز یکی از آن دسته کشورهایی است که سفارش چاپ و تبلیغات را در حجم بالا به سمت حوزه گرافیک و چاپ ایران روانه خواهد کرد. با در نظر داشتن این موضوع بود که تلاش کردیم شناخت خود نسبت به شرایط محیطی این کشور را توسعه دهیم.

در نظر گرفتن اصول و قواعد فکری، شناخت ترندها و جریان کلی تبلیغات و آشنایی با ذائقه مردم این کشور، باعث شده تا امروز بتوانیم خود را در قبال انجام امور چاپ و تبلیغات از عراق، پاسخگو بدانیم. ثبت سفارش امور چاپ و تبلیغات از سوریه نیز وضعیت مشابهی با کشور عراق دارد. هم بخاطر شدت نزدیکی فرهنگی و هم بخاطر اشتراکات محیطی، می‌توان گفت ذائقه و ترندهای مربوط به مردم این دو کشور، تشابه زیادی دارند.

هر چند ما در تارادیس تلاش کردیم تا حتی تمایزهای ریز را هم در نظر گرفته و ایده‌هایی اختصاصی برای انجام امور چاپ و تبلیغات از سوریه داشته باشیم.

پاکستان

یکی دیگر از کشورهایی که ما در تارادیس انجام امور چاپ و تبلیغات مربوط به آن را به طور ویژه انجام می‌دهیم، کشور پاکستان است. چاپ و تبلیغات از پاکستان، الزامات و ویژگی‌های خاص خود را داشته و به منظور اثرگذاری و موفقیت در بازارهای این کشور، باید معیارهای خاصی را در نظر داشت.

به عنوان مثال جمعیت بالای پاکستان، باعث شده تبلیغات صرفاً در تیراژ بالا اثرگذار تلقی شود. در همین راستا و برای رسیدن به تیراژ بالا، بسیار مهم است که سطح مقرون به صرفه بودن چاپ و تبلیغات در بالاترین حد ممکن حفظ شود. البته این یکی از معیارهای حاکم بر شیوه انجام امور چاپ و تبلیغات در پاکستان است. سبک، تم غالب و همچنین ذائقه مردم پاکستان به طور قطع فاصله معناداری با سلیقه مردم ایران یا ترکیه و عراق دارد.

افغانستان

ما در تارادیس نسبت به الزامات انجام امور چاپ و تبلیغات از افغانستان غافل نشدیم و با صرف زمان و سطح مناسبی از تخصص، با الزامات محیطی مربوط به این کشور نیز آشنا هستیم. ارتباط با فعالان فرهنگی، طراحان و اقشار مختلف حاضر در مارکت افغانستان به ما در درک بهتر معیارها و ذائقه مردم این ناحیه کمک شایانی کرده است.

این شناخت نسبی که رفته رفته به مدد تجربه بیشتر و فعالیت مستمر در بازارهای جهانی کامل شده، امروز در کارها، آثار و نمونه‌های چاپ و تبلیغات تارادیس انعکاس یافته است. تا جایی که امروزه بدون نگرانی در مورد نارسایی طرح‌ها یا عدم ارتباط مؤثر با چشم و ذهن مردم افغانستان، می‌توانیم سفارشات مربوط به این کشور را قبول کنیم.

 
امور چاپ و تبلیغات

انجام امور چاپ و تبلیغات در عمان

در نهایت، یکی دیگر از کشورهای منطقه که تلاش کردیم تا طرح‌ها و ایده‌های اختصاصی برای آن داشته باشیم، عمان است. عمان یکی از دیگر از کشورهای حاضر در منطقه است که شاید همچون عراق و سوریه محل زندگی مردم عرب باشد اما به طور جدی از نظر بافت فرهنگی با سایر مناطق خاورمیانه تفاوت دارد.

 این تفاوت چشم‌گیر در بافت فرهنگی، به سلیقه و معیارهای آن‌ها نیز انعکاس یافته است. به طوری معیارهای جذابیت و زیبایی‌سنجی در این کشور نسبت به سایر کشورهای منطقه تفاوت دارد.

ما در تارادیس با تمرکز بر همین تفاوت در معیارها تلاش کردیم طرح‌هایی با اثرگذاری محلی و عجین با فرهنگ مردم این ناحیه آماده کنیم. طرح‌هایی که کارشناسان ما در تارادیس، خود را نسبت به اثرگذاری آن‌ها در کشور عمان، پاسخگو و متعهد می‌دانند. پس اگر یکی از تاجران یا فروشندگان فعال در بازار این کشور هستید، می‌توانید برای نزدیکی به سلایق مردم این کشور زیبا، بر روی تجربه و تخصص کارشناسان مجموعه ما حساب ویژه‌ای باز کنید.  رامون چاپ

امور چاپ و تبلیغات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *