طراحی، تولید و چاپ ملزومات رستورانی

طراحی، تولید و چاپ ملزومات رستورانی

طراحی، تولید و چاپ ملزومات رستورانی چیست؟ یکی از نیازهای مهم در هر رستوران استفاده از ملزومات مخصوص نظیر ظروف مخصوص پذیرایی است، استفاده از چاپ لوگو و آرم مخصوص رستوران بر روی ظروف و ملزومات رستورانی می تواند یک گام مثبت در جهت تبلیغات باشد. با استفاده از طراحی، تولید و چاپ ملزومات رستورانی می توانید به صورت زیبا و نظام مند از مشتریان رستوران پذیرایی به عمل بیاورید. اما در این جا یک سوال وجود دارد، طراحی، تولید و چاپ ملزومات رستورانی به چه روش هایی انجام می شود برای آشنایی با این روش ها با تارادیس همراه باشید.

طراحی تولید و چاپ ملزومات رستورانی 2

روش های طراحی، تولید و چاپ ملزومات رستورانی تارادیس

گروه تارادیس با تجربه ی بالا در ارتباط با روش طراحی، تولید و چاپ ملزومات رستورانی قصد دارد به معرفی روش های متداول چاپ بر روی ظروف و ملزومات رستورانی بپردازد. همان طور که می دانید چاپ ها انواع مختلفی دارند از آن جا که معمولا ظروف و ملزومات رستورانی از جنس چینی و سرامیک هستند می توانیم عملیات چاپ را به سادگی بر روی آن ها انجام دهیم.  قصد داریم روش های چاپ را بر روی این متریال ها مورد بررسی قرار بدهیم.

چاپ سیلک یا کوره ای

یکی از متداول ترین روش های طراحی، تولید و چاپ ملزومات رستورانی استفاده از چاپ سیلک یا کوره ای است در این نوع چاپ معمولا آرم یا لوگو رستوران را بر روی ظروف سرامیک و چینی چاپ می کنند به این ترتیب که ابتدا طرح مورد نظر را بر روی کاغذمخصوص پیاده سازی کرده و سپس آن را بر روی متریال اصلی انتقال می دهند این مرحله از کار از حساسیت بالایی برخوردار است که نیاز به افراد با تجربه و متخصص دارد گروه تارادیس با سال ها تجربه در این زمینه می تواند این مرحله را به راحتی به اجرا در آورد.

بعد از انتقال طرح چاپ بر روی ظروف آن را در مرحله ی آخر در کوره گذاشته و در دمای 450 درجه سانتیگراد قرار می دهند، تا گرما ببیند. در صورت استفاده از این روش چاپی باید ابتدا کلیشه های مخصوص طرح لوگو یا آرم را تهیه کرده که این فعالیت معمولا از عهده ی چاپخانه های مجهز بر می آید.

 
 

 

 

طراحی تولید و چاپ ملزومات رستورانی 3

استفاده از گرمای کوره در این روش چاپی باعث می شود که طرح چاپ مورد نظر به شکل دائم به خورد لعاب ظرف رفته یکی از ویژگی های استفاده از این نوع چاپ برای طراحی، تولید و چاپ ملزومات رستورانی مقاومت بالای آن در برابر مواد شوینده و شیمیایی است می توانید با خیال راحت به روش دستی یا با استفاده از ماشین ظرفشویی بشوئید.

از دیگر ویژگی استفاده از چاپ سیلک درخشندگی و براق بودن طرح یا لوگوی مورد نظر است. در صورتی که تمایل دارید که طرح چاپی شما از درخشندگی بالایی برخوردار باشد باید از ظروف و ملزوماتی استفاده کنید که درصد پرسلن به کار رفته در آن ها بالا باشد. نکته ی قابل توجه در رابطه با چاپ سیلک این است که برخلاف چاپ دیجیتال به روش دستی انجام گرفته و امکان چاپ هاشور یا ترام در آن وجود ندارد.

چاپ سابلیمیشن

یکی دیگر از روش هایی که تارادیس برای طراحی، تولید و چاپ ملزومات رستورانی به کار می گیرد چاپ سابلیمیشن است که علاوه بر کاربرد آن بر روی چینی و سرامیک می توانیم از آن بر روی پارچه ها نیز استفاده کنیم. این روش چاپی به کاربران اجازه می دهد که از رنگ ها و طرح های مختلف استفاده کنند. این روش چاپی به عنوان یکی از بهترین گزینه های طراحی، تولید و چاپ ملزومات رستورانی است. در این روش ملاک انجام کار تعداد رنگ نیست.

نحوه ی انجام چاپ سابلیمیشن حرارتی در طراحی، تولید و چاپ ملزومات رستورانی

ابتدا طرح یا لوگوی مورد نظر خود را از نظر رنگی تنظیم کرده و در صورت نیاز به ادیت و ویرایش با استفاده از نرم افزارهای مخصوص این عملیات را انجام دهید. بعد از آن باید فرایند پرینت را به کامپیوتر داده  تا امکان چاپ طرح را به کاربر بدهد در این مرحله باید دستگاه پرینتر مخصوص چاپ سابلیمیشن را به کامپیوتر وصل کرده تا با استفاده از کاغذ و جوهر مخصوص عملیات چاپ را انجام دهید.

بعد از انجام عملیات چاپ ظرف مورد نظر را در دستگاه پرس حرارتی قرار می دهند تا طرح مورد نظر بر روی سطح چینی یا سرامیکی مورد نظر تثبیت شود. از آن جا که این فرایند به وسیله ی حرارت انجام می گیرد به آن چاپ حرارتی هم اطلاق می شود.

طراحی تولید و چاپ ملزومات رستورانی 4

دلایل استفاده طراحی، تولید و چاپ ملزومات رستورانی

چرا از طراحی، تولید و چاپ ملزومات رستورانی استفاده می کنیم؟ یکی از دلایل استفاده از این موارد جذب مشتری و ایجاد روحیه وفاداری در آن ها شده است. زمانی که رستوران ها از این روش ها استفاده کنند باعث می شود که نماد یا لوگوی رستوران مورد نظر در ذهن مشتری مانده و به نوعی شرطی شده و با شنیدن نام رستوران نماد چاپ شده ی مورد نظر برای او تداعی شود. در صورتی که مخاطب از طرز برخورد پرسنل شما راضی باشد احساس لذت کرده و به سمت شما کشیده می شود این عملکرد نوعی تبلیغات زیر پوستی و نامحسوس به شمار می رود.

گروه چاپ تارادیس معتقد است استفاده از آرم و لوگو در طراحی، تولید و چاپ ملزومات رستورانی نشانگر اندیشه قدرتمند و تفکر خلاق است که این امر از منظر دیگر نشان دهنده ی این است که مشتریان رستوران برای آن مجموعه اهمیت داشته و به این دلیل از روش تبلیغاتی خاص برای جلب نظر آن ها استفاده کرده اند.

همان طور که می دانید در دنیای تجارت و کسب و کار امروز تبلیغات به شکل یک سرمایه گذاری به شمار می رود که به عنوان پرسود ترین و بهترین سرمایه گذاری محسوب می شود این نوع تبلیغات بسیار هوشمندانه   است و در  زمانی اتفاق می افتد که مخاطب در موقعیت  مناسب است و از لحظات خود لذت می برد و با مشاهده ی لوگو یا آرم رستوران باعث می شود که خاطرات لذت بخشی را به یاد آورده و به عنوان یک مخاطب خاص جذب شود.

می توانید از این نوع چاپ بر روی لیوان ،بشقاب ،دیس ،ظروف یکبارمصرف ،سفره رومیزی و ملزومات دیگر استفاده کرده و نهایت بهره را ببرید.

طراحی تولید و چاپ ملزومات رستورانی 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *