طراحی لوگو، نشان، آرم و لوگوموشن؛ چگونگی خلق یک هویت با طراحی لوگو

طراحی گرافیکی آرم، نشان، لوگو و لوگوموشن

طراحی لوگو و سایر ساختارهای گرافیکی مشابه با آن، از جمله آرم‌ها، نشان‌ها و لوگوموشن، یکی از مجموعه امور حساسی است که نمی‌توان به‌سادگی از کنار آن رد شد. اهمیت بالای این قسم اشکال و ایده‌های گرافیکی، غیرقابل انکار است و همین موضوع نگرانی را در مورد کیفیت آن‌ها افزایش می‌دهد. اگر شما نیز یکی از صاحبان برندهای نوپا هستید یا قصد دارید هویت و سیمای برند، شرکت یا سازمان خود را دگرگون کنید، پیشنهاد می‌کنیم طراحی گرافیکی لوگو را در اولویت قرار دهید. طراحی گرافیکی آرم، نشان، لوگو و لوگوموشن

ما در تارادیس آمادگی داریم تا با طراحی گرافیکی نشان‌ها، طراحی گرافیکی آروم، طراحی گرافیکی لوگوموشن و ایده‌پردازی لوگو، در این امر خطیر به شما کمک کنیم. البته اگر در مورد اهمیت این قسم خدمات تردید دارید، دعوت می‌کنیم پیش از آن با مطالعه یادداشت پیش رو، با ما همراه باشید.

طراحی گرافیکی آرم

چرا کیفیت طراحی لوگو تا این حد اهمیت دارد؟

کیفیت و جزئیات طراحی لوگو، برای یک سازمان، شرکت یا برند تجاری، اهمیت بسیار بالایی دارد. به طوری که هر قدر سرمایه و توجه بیشتری صرف طراحی لوگو شود، قطعاً در آینده متوجه بازده آن سرمایه خواهید شد. هرچند اهمیت لوگو به عنوان یک اثر انگشت برای یک برند یا شرکت کاملاً عیان و قطعی است اما همچنان برخی افراد در مورد صرف هزینه برای طراحی لوگو، تردید دارند. به همین خاطر بر آن شدیم تا هفت علت برای اهمیت طراحی لوگو را به صورت اجمالی و بسیار کوتاه مرور کنیم.

لوگوی شما مسئول شکار و به دام انداختن توجهات است

طراحی لوگو، مسئولیت جلب توجه برای ایده، محصول یا خدمت شما را بر عهده دارد.. در جهان شلوغ و سریع امروز، معمولاً عامه مردم فرصت کافی برای مطالعه و خواندن توضیحات ندارند. به همین خاطر باید در یک نگاه و با لوگوی خود توجه آن‌ها را شکار کنید. معمولاً برای این کار به طور میانگین کمتر از دو ثانیه فرصت دارید.

شکل گرفتن اولین برداشت‌ها با نحوه طراحی لوگو ‌

اولین برداشت‌ها را نسبت به ایده و برند شما شکل می‌دهند. به بیانی دیگر تنها از طریق چشم و بدون ارائه توضیحات متنی، شما بخشی از هویت ایده‌ای که دارید را از طریق طراحی لوگو در ذهن مخاطب تداعی می‌کنید. بسیار مهم است که اولین برداشت، حاوی بهترین و برجسته‌ترین نکات باشد.

شکل‌گیری هویت یک برند با جزئیات و مختصات لوگوی آن

طراحی لوگو یا تشکیل‌دهنده شالوده اصلی هویت برند شماست یا دست‌کم بخشی کلیدی از آن محسوب می‌شود. برندسازی موفقیت‌آمیز به بیان یک داستان برای مشتریان و جذب احساسات آن‌ها شباهت دارد؛ داستانی که بدون یک نماد موفق روایت کردن آن اصلاً ممکن نیست! در طراحی لوگو شما باید با رنگ‌ها، تون‌ها، فونت‌ها و حتی زاویه و ضخامت خطوط، داستان جدیدی را برای مخاطبان روایت می‌کنید.

لوگو، شما را به بخشی از خاطرات مخاطبان تبدیل می‌کند

طراحی لوگو، تصویری است که در خاطرات و حافظه مخاطب حک می‌کنید. با یک لوگوی اثرگذار شما به بخشی از ذهن مخاطب تبدیل شده‌اید و در تماس‌ها و ارتباط‌های آتی راحت‌تر او را جذب می‌کنید. این تکنیک آماده‌سازی و عادت دادن ذهن، در بلندمدت اثرگذاری برند شما را شکل می‌دهد.

طراحی گرافیکی آرم

عاملی برای تمایز بخشیدن به سطح کاری شماست

طراحی لوگو اگر هوشمندانه و خلاقانه باشد، به یک عامل برای تمایز شما نسبت به رقبا تبدیل خواهد شد. به عنوان مثال در حالی که تمام کافه‌ها از الگوهای تکراری مانند دانه قهوه یا فنجان استفاده می‌کنند، اگر طراحی شما خلاقانه و جدید باشد، نشان و عنوان شما را نسبت به سایر کافه‌ها در ذهن مخاطب برجسته‌تر می‌کند.

جذب و بازتولید وفاداری در بین مخاطبان و مشتریان

وفاداری بیشتری به سمت سازمان، شرکت یا برند خود جذب می‌کند. یک طراحی برند اگر با در نظر گرفتن معیارها و استانداردهای حرفه‌ای انجام شود، حس وفاداری مشتریان نسبت به برند را تحریک می‌کند. مشتریان در جستجوی ثبات و تکرار عناوین، شکل‌ها و نمادها هستند؛ به همین خاطر لوگوی شما به عاملی برای جذب وفاداری آن‌ها بدل خواهد شد. مثلاً در خرید سس مایونز، بدون مطالعه و خواندن توضیحات، لوگو برندهایی مانند مهرام و دلپذیر، ذهن و دست مخاطب را به سمت خود می‌کشند.

مخاطبان از شما انتظار لوگو دارند

ذهن مخاطب و مشتری، انتظار یک لوگو از شما دارد. روش‌ها و متدهای فعلی بازاریابی، باعث شده که مخاطب از هر سازمان، برند، شرکت یا حتی اداره و نهاد دولتی هم، انتظار یک لوگو داشته باشد. بدون داشتن یک لوگو در عمل شما از نظر مخاطبان خودتان ناقص هستید و ایجاد چنین حسی در ذهن مخاطب، اصلاً به نفع شما نیست.

طراحی گرافیکی آرم

اما آیا یک لوگو همیشه چنین اثراتی دارد؟

تمام مواردی که سعی کردیم در بخش‌های قبلی در مورد اهمیت و علت اثرگذاری طراحی لوگو ذکر کنیم، همیشه و تحت هر شرایطی به دست نمی‌آیند. به بیانی دیگر هر شکل و شیوه از طراحی گرافیکی آرم، عامل دستیابی به این اهداف نخواهد بود. واقعیت این است که میزان اثرگذاری طراحی نشان، لوگو، برند، آرم یا هر ساختار بصری دیگری، به اثرگذاری و کیفیت ایده‌ای که منجر به خلق آن شده، وابسته است. بدون توجه به برخی از مقتضیات برند، هویت آن، سلیقه متقاضی و اصول اولیه و کلیدی در طراحی گرافیکی آرم و لوگو، نتیجه مناسبی حاصل نمی‌شود. دقیقاً به همین علت ما در تارادیس نهایت حساسیت را برای ایجاد برترین ایده‌ها در این زمینه، به کار می‌بندیم.

ما در طراحی گرافیکی نشان‌ها، همواره در تلاش هستیم تا تمام هفت مورد فوق را مدنظر داشته و بر مبنای دستیابی به بالاترین حد از اثرگذاری، ایده نهایی را در اختیار مشتری قرار دهیم. کارشناسان تارادیس، شیوه ایجاد پل میان هویت برند شما و مخاطبان‌تان را به خوبی می‌دانند.

چاپ سربرگ

طراحی گرافیکی لوگوموشن با تارادیس

خدمات تارادیس در این حوزه نیز کامل بوده و در عمل جایی برای محدودیت مخاطبان و مشتریان، باقی نمی‌گذارد. در کنار طراحی گرافیکی نشان، آرم یا لوگو، ما در تارادیس برای طراحی گرافیکی لوگوموشن نیز کنارتان هستیم. لوگوموشن شاید از حیث ایده محوری تمایز جدی با لوگو نداشته باشد اما در شکل امروزی بازاریابی و تبلیغات، بسیار مهم است که یک نمونه باکیفیت از آن را در اختیار داشته باشید. طراحی لوگوموشن در تارادیس با در نظر گرفتن استانداردهای پویانمایی نمادها و اجزای لوگو انجام شده و با این وجود دستیابی به بهترین نتیجه، تضمین‌شده است.رامون چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *