طراحی گرافیک چیست؟

عناوین اصلی

طراحی گرافیک چیست؟

برای اغلب افراد این سوال مطرح می­شود که طراحی گرافیک چیست، در پاسخ به این سوال به زبان ساده باید گفت به ایجاد و طراحی علائم، تصاویر و هر جلوه­ی بصری گفته می­شود که به منظور انتقال بهتر و موثر مفاهیم و پیام موردنظر به مخاطبان مورد استفاده قرار می­گیرد. گرافیک خود به عنوان یک هنر شناخته می­شود که شامل ترسیم کردن و نگاشتن عناصر بصری می­شود.

طراحی گرافیک

طراحی گرافیک از دیرباز رواج داشته­است، اثبات این ادعا در کتاب­های قدیمی به راحتی امکان­پذیر می­باشد، اما پس از قدرتمند شدن صنعت چاپ، اهمیت بسیار بالایی پیدا کرد و نقش مهمی در مجلات و مطبوعات مختلف ایفا نمود.   طراحی گرافیک چیست؟

امروزه طراحی گرافیک رونق بسیار چشمگیری پیدا کرده­است و شامل طراحی بیلبورد، طراحی پوستر، طراحی بنر، طراحی ست اداری و … می­شود. با افزایش استفاده­ی مردم از اینترنت و صرف چندین ساعت اوقات خود در فضای مجازی، طراحی گرافیک دیجیتال  به منظور طراحی گرافیک سایت و موارد دیگر نیز دارای اهمیت فراوانی می­باشد.   طراحی گرافیک چیست؟

طراحی گرافیک چیست؟ 2

طراح گرافیک (گرافیست)

کار طراحی گرافیک باید توسط افراد خبره و متخصصین این حوزه انجام گیرد که به آنها طراح گرافیست یا (Graphic Designer) گفته می­شود. طراح گرافیست ابتدا یک ایده­ی اصلی را به عنوان پیام در ذهن مخاطب خود می­پروراند و سپس با استفاده از آیکون­ها، حروف، تصاویر و عناصر مختلف یک اثر بصری را خلق می ­نماید.    طراحی گرافیک چیست؟

امروزه طراحی گرافیک در موارد بسیار متنوع و فراوانی مورد استفاده قرار می­گیرد که در این مقاله به صورت خلاصه به چند کاربرد مختلف طراحی گرافیک در صنعت و بخش­های مختلف می­پردازیم.

امروزه طراحی گرافیک علاوه بر مجلات و بخش­های مختلف انتشارات در طراحی سایت­های اینترتنی، صفحات مختلف شبکه­های اجتماعی و … بسیار پرکاربرد است و نقش بسزایی در بالا رفتن اعتبار سایت­ها و صفحات مختلف در شبکه­های اجتماعی دارد.    طراحی گرافیک چیست؟

طراحی گرافیک چیست؟ 3

طراحی کاتالوگ، پوستر، بنر و…

طراحی گرافیک باید خلاقانه و دارای نوآوری باشد، زیرا طراحی کاتالوگ، بروشور، بیلبورد و حتی طراحی جعبه محصولات مختلف غذایی و دارویی تاثیر گذاری بیشتری در خاطر مخاطب در پی خواهد داشت.    طراحی گرافیک چیست؟

به عنوان مثال در طراحی پوستر تبلیغاتی یا بروشور باید تعادل و تناسب بین عناصر مختلف که شامل متن، تصاویر، موضوع و … می­شود به بهترین شکل ممکن رعایت شود، در طراحی این موارد باید از رنگ­هایی استفاده شود که در مخاطب انرژی ایجاد نموده و در خاطر مشتری ماندگار شود.   طراحی گرافیک چیست؟

تایپوگرافی نیز از نکاتی است که حتماً باید در طراحی گرافیک رعایت شود، با استفاده از فونت­های مختلف در طراحی پوستر یا موارد دیگر می­توان تاثیر چشمگیری داشت. طراحی بنر و پوستر معمولاً باید با توضیحات کم همراه باشد تا  جذابیت بیشتری برای مخاطبان به وجود آورد.   طراحی گرافیک چیست؟

طراحی گرافیک چیست؟ 4

طراحی لوگو

لوگو در دنیای صنعت و تجارت معرف برند مورد نظر در بین مخاطبان مختلف است، به همین دلیل در طراحی آن باید از طراحی گرافیک استفاده کرد تا لوگو طراحی ماندگاری داشته باشد و با رعایت اصول این کار، طراحی لوگویی زیبا، منحصر به فرد و غیر کپی صورت پذیرد.   طراحی گرافیک چیست؟

طراحی گرافیک جعبه محصولات غذایی، دارویی ، جعبه لوازم خودرو و …

طراحی گرافیک در طراحی جعبه محصولات غذایی، دارویی، خودرو و .. از اهمیت ویژه­ای برخوردار است، زیرا اگر به صورت مناسب و حرفه­ای انجام گیرد می­تواند در معرفی بهتر محصول و در نتیجه فروش بیشتر آن نقش به سزایی ایفا نماید.    طراحی گرافیک چیست؟

طراحی گرافیک چیست؟ 5

سئوالات متداول

چگونه می‌توانم از خدمات طراحی گرافیکی استفاده کنم؟

اگر پیش از چاپ محصولتان نیاز به طراحی آن دارید می‌توانید سفارش طراحی گرافیکی خود را به ما ارائه دهید.

آیا برای ارائه سفارش، نیاز به مراجعه حضوری هست؟

خیر. گرافیست های تارادیس با دریافت نقطه نظرات شما و دریافت اطلاعات شما از طرح مورد نظر، نمونه هایی رو جهت ارائه به شما طراحی خواهند کرد و شما می توانید از میان آنها طرح دلخواه را انتخاب نمایید. همچنین امکان اصلاح طرح مورد نظر شما هم فراهم می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *