چاپ دیجیتال چیست؟

تاریخ چاپ دیجیتال نسبت به چاپ به طور کلی نسبتاً كوتاه است ،تاریخ چاپ كه به سال 1439 باز می گردد ، زمانی كه یوهانس گوتنبرگ تاجر آلمانی ، چاپخانه ای را ایجاد كرد كه تولید انبوه كتاب را آغاز کرد. در حالی که اولین چاپخانه های دیجیتال در اوایل سال 1990 وارد بازار شدند.    چاپ دیجیتال چیست؟

چاپ دیجیتال هر تصویر را با استفاده از  مجموعه پیچیده ای از اعداد و فرمول های مختلف جمع آوری می کند. این تصاویر بوسیله  یک ماتریس که از نقاط کوچکتری به نام پیکسل ساخته می شوند و این فرآیند را دیجیتالی شدن می نامند. از تصاویر دیجیتالی شده برای کنترل رسوب جوهر ، تونر یا قرار گرفتن در معرض انرژی الکترومغناطیسی برای تکثیر داده ها استفاده می کنند.

چاپ دیجیتال از یک سیستم مدیریت رنگ استفاده می کند. در سال 1993 اولین چاپخانه چاپ دیجیتال در جهان با نام Indigo راه اندازی شد. امروزه استفاده از چاپ دیجیتالی در زمینه های مختلف بسیار کاربرد دارد برای آشنایی بیشتر با این مقوله با تارادیس همراه باشید.    چاپ دیجیتال چیست؟

چاپ دیجیتال چیست؟ 1

چرا از چاپ دیجیتال استفاده کنیم؟

چاپ دیجیتال به عنوان یک الگوی جدید برای صنعت چاپ به شمار می رود. چاپ دیجیتال، برای کاربران ویژگی های بیشتری را که شامل انعطاف پذیری بالا به نسبت متدهای چاپ قدیمی مانند فلکسوگرافی و افست است، ایجاد می کند.    چاپ دیجیتال چیست؟

در حال حاضر، کاربران انتظار دارند که مواد چاپی دقیق و به روز باشند – مشتریان نیاز به چاپگرهایی دارند تا بتوانند چاپ رنگی با کیفیت بالا را در کوتاه ترین و سریع ترین زمان ممکن داشته باشند. با این وجود ، همیشه تصمیم گیری آسان نیست که کدام فرآیند به بهترین وجه، مناسب کار شما باشد ، بنابراین قبل از انتخاب نحوه چاپ طرح خود ، مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. تارادیس برای کمک به شما در درک مزایای چاپ دیجیتال مواردی را جهت راهنمایی در زیر آورده است.    چاپ دیجیتال چیست؟

چاپ دیجیتال چیست؟ 2

چاپ دیجیتال در مقابل چاپ افست

چاپ دیجیتال با روش های چاپی آنالوگ سنتی مثل چاپ افست  تفاومت دارد. زیرا در این روش دستگاه های چاپ به صفحه ی چاپ یا پلیت نیاز ندارند. دستگاه های چاپ دیجیتالی عملیات چاپ تصویر را مستقیما بر روی بستر رسانه انجام داده و از صفحات فلزی معمول برای انتقال تصویر استفاده نمی کنند.امروزه شاهد این هستیم که تکنولوژی چاپ دیجیتال در حال تکامل و پیشرفت رو به جلو است و در آینده نیز شاهد پیشرفت های چشمگیر در این زمینه خواهیم بود که مطمئنا امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار خواهد دارد.     چاپ دیجیتال چیست؟

مزایای استفاده از چاپ دیجیتال تارادیس

کیفیت بالا: در این روش می توانید کیفیت و قوام چشمگیر را نسبت به گزینه های دیگرچاپی را مشاهده کنید. رنگ ها بر روی خطوط چاپ شده کاملا مشخص است و خطوط پیچیده قابل تشخیص هستند.    چاپ دیجیتال چیست؟

سرعت در چاپ: چاپ دیجیتالی به نسبت متدهای دیگر از روش های ساده تر و مراحل محدودتری در فرایند چاپ استفاده می کند و همین امر باعث می شود که در روند چاپ و تحویل دادن کار تسریع ایجاد شود.    چاپ دیجیتال چیست؟

مقرون به صرفه : عدم نیاز به صفحات چاپ یا پلیت ها باعث می شود که هزینه ی کمتری برای انجام کار نیاز داشته باشید.    چاپ دیجیتال چیست؟

صرفه جویی در زمان : یک مزیت بزرگ در چاپ دیجیتال ، وجوددارد، این است که بسیار سریعتر از روش های چاپ سنتی وابسته به صفحات عمل می کند. با چاپ دیجیتال ، شما فقط باید یک پرونده با وضوح بالا از تصویر انتخابی خود را بارگذاری کنید و چاپگر دیجیتال بقیه را انجام می دهد. بنابراین ، یک چرخه ی بسیار سریعتر برای کمپین بازاریابی مستقیم شما وجود دارد.

سفارشی سازی: چاپ دیجیتال مقرون به صرفه ترین راه حل برای شخصی سازی مواردی مانند تبلیغات محصولات، بازاریابی و کارت های ویزیت است. سفارشی سازی به شما این امکان را می دهد که منحصر به فرد باشید.    چاپ دیجیتال چیست؟

چاپ دیجیتال چیست؟ 3

معرفی انواع دستگاه های چاپ دیجیتال

تارادیس همگام با استاندارد های روز جهان از دستگاه های چاپ مدرن استفاده می کند، در ادامه قصد داریم انواع دستگاه چاپ دیجیتال را معرفی کرده و با آن آشنا شویم.

دستگاه چاپ دیجیتال به عنوان یک اصطلاح کلی برای انواع چاپگرهای لیزری و جوهرافشان به کار می رود. اساساً ، تا زمانی که چاپگر قابلیت دیجیتالی داشته باشد به آن واژه ی دیجیتالی را اطلاق می کنند ،در حال حاضر پرینترهای دیجیتال به علت قابلیت چاپ در هر شرایطی چه با استفاده از کامپیوتر و به شکل بی سیم نسبت به چاپگرهای قدیمی دارای مزیت عمده ای هستند.

در برخی از چاپگرهای دیجیتالی نیازی به اتصال کامپیوتر وجود ندارد از این رو دسترسی به اسناد آسان تر صورت می گیرد.    چاپ دیجیتال چیست؟

پرینتر لیزری: دستگاه های چاپ لیزری با استفاده از پرتو نوری و صوتی و تونر اقدام به چاپ در زمینه های مختلف می کنند. استفاده از این روش بسیار سریع تر از چاپگرهای جوهر افشان است در شیوه ی لیزری قابلیت چاپ با حجم بالا نیز وجود دارد.    چاپ دیجیتال چیست؟

چاپگر جوهر افشان: این نوع ماشین چاپ دیجیتالی است که به وسیله کارتریج جوهر سنتی کار می کند و به وسیله ی آن جوهر را بر روی کاغذ پخش کرده و تصویر مورد نظر شما را چاپ می کنند.    چاپ دیجیتال چیست؟

امکانات چاپ دیجیتال تارادیس

تمام رنگی : در این متد چاپ ،محدودیتی برای نمایش رنگ ها وجود نداشته و می توانید طرح های خود را به شکل متنوع با رنگ کامل درجه بندی و چاپ کنید.    چاپ دیجیتال چیست؟
تحویل سریع : فرایند چاپ دیجیتالی به شکل تمام رنگی و بدون استفاده از پلیت یا صفحه های چاپ اتفاق می افتد که این موضوع باعث می شود که سفارش در یک بازه زمانی کوتاه به سرعت تحویل داده شود.     چاپ دیجیتال چیست؟

عملکرد ساده: چاپ دیجیتال طی یک عملکرد کاملا ساده انجام می گیرد و نیازی به دانش خاصی ندارد.    چاپ دیجیتال چیست؟

تولید با حجم کم: چاپ دیجیتال به شما امکان چاپ در تیراز محدود را می دهد و همچنین به شما امکان سفارشی سازی نیز خواهد داد.    چاپ دیجیتال چیست؟

چاپ دیجیتال چیست؟ 4

نتیجه گیری:

یکی از بهترین موارد در مورد چاپ دیجیتال این است که می توانید گزینه های چاپ خود را با سهولت نسبی سفارشی کنید ، که کار بسیار بزرگی است که به راحتی قابل انجام است هنگامی که شما از انواع دیگر روشهای چاپ مانند چاپ افست استفاده می کنید ، کوچکترین تغییرات ممکن است نیاز به تغییر مجدد کلیت کارهای پیش از چاپ داشته باشد. اما وقتی به صورت دیجیتالی از چاپ استفاده می کنید ، می توانید جهت و سایر گزینه های چاپ را با کلیک یک دکمه تنظیم کنید.    چاپ دیجیتال چیست؟

چاپ دیجیتال همچنین امکان چاپ اسناد را به صورت بی سیم از طریق اینترنت فراهم می کند ،در انتها اینکه چاپ دیجیتالی بسیار ارزان تر است و به شما امکان چاپ حتی یک صفحه را می دهد در حالی که هزینه همان تعداد را از شما دریافت می کند. در صورتی که بخواهید چاپ در تیراژ بالا را انجام دهید چاپ افست ارزان تر تمام شود.    چاپ دیجیتال چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *