کاغذ کادوی اختصاصی

مهم ترین عناوین

مقدمه چاپ کاغذ کادوی اختصاصی

به منظور بسته‌بندی کردن کادو ‌ها و هدیه‌هایی که برای دیگران می‌خریم و یا برای انجام بسیاری از کار‌های هنری و ظریف دست ساز می‌توانیم از کاغذ کادوی اختصاصی با طراحی دلخواه، استفاده کنیم. کاغذ‌ های کادوی مختلفی وجود دارند که از نظر طرح و همچنین متریال سازنده‌ای که دارند با هم متفاوت هستند. در ادامه هم در خصوص کاربرد‌های کاغذ کادو و هم در مورد انواع کاغذ کادوی اختصاصی و انواع این محصولات اطلاعات بسیار بیشتری را ارائه خواهیم کرد.  چاپ کاغذ کادوی اختصاصی

چاپ کاغذ کادوی اختصاصی 1

کاغذ کادو چیست؟  چاپ کاغذ کادوی اختصاصی

بهتر است پیش از هر کاری بدانیم که کاغذ کادو چیست؟ در واقع کاغذ کادو به ورق‌های نازکی گفته می‌شود که در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف و از متریال‌های گوناگون تهیه شده و برای کادو کردن و هدیه دادن‌ اشیاء خاصی استفاده می‌شود. کاغذ ‌های کادو انواع مختلفی دارند که شامل مواردی همچون کاغذ کادو ‌های فانتزی، کاغذ‌ های برجسته، کاغذ‌ های دو رو و کاغذ ‌های روغنی و کاغذ گرافت می‌شوند. اینکه میزان تهیه و تولید از هر کدام از این موارد چقدر باشد بستگی به سلیقه خریداران و همچنین میزان تقاضای بازار برای هر کدام از این موارد است.

چاپ کاغذ کادوی اختصاصی 2

انواع کاغذ کادو از لحاظ جنس

همان طور که گفته شد انواع کاغذ کادو ‌ها را می‌توانیم از لحاظ جنسی که از آن ساخته شده‌اند تقسیم‌بندی کنیم.

کاغذ کادو عادی  چاپ کاغذ کادوی اختصاصی

اولین مورد مربوط به رایج‌ترین و متداول‌ترین کاغذ‌ های کادو می‌شود که از جنس کاغذ‌ های عادی تهیه شده‌اند. معمولاً این مدل از کاغذ‌ های کادو تارادیس تقریباً نازک بوده و اگر در استفاده از آن‌ها احتیاط لازم را نداشته باشید احتمال پاره شدنشان بسیار زیاد است. بیشتر طرح‌هایی که برای این محصولات یعنی کاغذ کادو اختصاصی استفاده می‌شود مربوط به طرح‌های گل‌های رنگارنگ است که رنگ‌بندی‌های مختلفی نیز دارند.

کاغذ کادو فانتزی  چاپ کاغذ کادوی اختصاصی

مورد بعدی از بین انواع کاغذ کادو اختصاصی با نام کاغذ ‌های فانتزی و یا عروسکی شناخته می‌شود. کاغذ‌ های فانتزی معمولاً شامل رنگ‌های فانتزی شده و اشکال کارتونی و انیمیشن‌های معروف همچون آنا و السا، بتمن، شرک و… را دارند. این موارد بیشتر برای کادو کردن و بسته‌بندی کادو‌ های کودکان استفاده می‌شود.

کاغذ کادو روغنی  چاپ کاغذ کادوی اختصاصی

کاغذ ‌هایی که حالت روغنی دارند با نام کاغذ کادو ‌های روغنی نیز شناخته می‌شوند. این مدل از کاغذ‌ ها معمولاً کمی ضخیم‌تر از کاغذ ‌های ساده بوده و به راحتی پاره نمی‌شوند. البته در کنار این  ویژگی باید گفت که تا زدن آن‌ها نیز سخت‌تر از کاغذ کادو ‌های ساده و یا همان عادی است. چاپ کاغذ کادوی اختصاصی

کاغذ کادو اختصاصی  چاپ کاغذ کادوی اختصاصی

آیا تا به حال چیزی با نام کاغذ کادو اختصاصی شنیده‌اید؟ این مدل از کاغذ ‌های کادو در واقع شامل یک برند خاص می‌شوند و لوگو این برند بر روی کاغذ کادو به چاپ می‌رسد که سبب می‌شود آن کاغذ به صورت اختصاصی به همان مارک مربوط شود.  چاپ کاغذ کادوی اختصاصی

کاغذ کادو گرافت  چاپ کاغذ کادوی اختصاصی

مدل بعدی از کاغذ کادو ‌ها با نام کاغذ گرافت شناخته می‌شود که این روز‌ها به مقدار بسیار زیادی مورد استفاده افراد قرار می‌گیرد و از آن برای بسته‌بندی کادو ‌ها، درست کردن ساک‌های هدیه و… استفاده می‌کنند. کاغذ کادو گرافت به رنگ قهوه‌ای است و می‌توان به نوعی آن را مشابه با کاغذ کاهی‌های قدیمی دانست. این مدل از کاغذ‌ های بسته‌بندی محکم‌تر از کاغذ کاهی هستند و در مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند. کاغذ گرافت هم نوع ساده و هم نوع طرح دار را دارد.

نوع طرح دار این کاغذ ‌ها می‌تواند طرح‌های مختلفی همچون نوشته‌های فارسی، اشعار، نوشته‌های انگلیسی، طرح روزنامه، طرح گل و یا نقاشی‌های کلاسیک و قدیمی را شامل شود.  چاپ کاغذ کادوی اختصاصی

کاغذ کادو دو رو  چاپ کاغذ کادوی اختصاصی

یکی دیگر از انواع کاغذ ‌های کادویی که می‌توانید در لوازم التحریری‌ها و یا مغازه‌های دیگر پیدا کنید، کاغذ کادو ‌های دو رو هستند. در هر دو طرف این کاغذ‌ ها طرح‌های یکسان و یا مختلفی به چاپ رسیده است که باعث می‌شود کاغذ بسته‌بندی شما بسیار جذاب‌تر نیز به نظر برسد. چاپ کاغذ کادوی اختصاصی

تولید و چاپ کاغذ کادو اختصاصی

پیشنهاد شگفت انگیز

مشاهده نمونه کاغذ کادوهای اختصاصی طراحی و تولید شده توسط تارادیس

چاپ کاغذ کادوی اختصاصی 3

کاربرد‌های کاغذ کادو

شاید تعجب کنید و با خودتان فکر کنید که کاغذ کادو اختصاصی مطابق با اسمی که دارند فقط می‌توانند برای کادو کردن به کار روند، اما این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد و این محصولات کاربرد‌های بیشتری نیز دارند.

۱-بسته‌بندی هدیه

اولین، مهم‌ترین و اصلی‌ترین کاربرد کاغذ کادو معمولی و یا کاغذ کادو اختصاصی مربوط به بسته‌بندی کالا‌های مختلف است که به عنوان هدیه به دیگران داده می‌شوند. روش‌های مختلفی نیز برای کادو کردن وجود دارد که با یادگیری آن‌ها می‌توانید هدایای بسیار جذاب‌تری را به دیگران بدهید.

۲-استفاده به عنوان دیوارپوش

برخی از کاغذ‌ های کادو همچون کاغذ ‌های خیاطی که به کاغذ روغنی نیز معروف هستند را می‌توانند مچاله کرده و زمانی که چروک شدند به عنوان دیوارپوش استفاده کنید. البته دیگر کاغذ کادو‌ های نازک را نیز می‌توانید به همین روش برای پوشاندن دیوار‌های اتاق مورد استفاده قرار دهید.

۳-استفاده به عنوان کاور

بسیاری از جعبه‌های کادویی که ساخته می‌شود با استفاده از کاغذ کادوی اختصاصی روغنی پوشانده می‌شوند و جذابیت پیدا می‌کنند، بنابراین در صورتی که کاغذ کادو اختصاصی را خریداری کنید می‌توانید به عنوان یک کار هنری و ظریف خودتان اقدام به ساخت جعبه کادویی و استفاده از کاغذ کادو به عنوان نوعی کاور برای آن کنید.

۴-ساخت پاکت پول

پاکت‌های پولی که برای دادن پول نقد به دیگران به عنوان هدیه، دستمزد کار و… استفاده می‌کنید همگی از کاغذ‌ های کادو ساخته شده‌اند. در واقع با داشتن چسب و سایزگیری‌های درست می‌توانید پاکت‌های بسیار زیبا و شیکی را با انواع کاغذ کادو درست کنید.

جمع‌بندی

استفاده از کاغذ کادو اختصاصی تارادیس یکی از راه‌های نشان دادن برند و هویت به دیگران و به خصوص به مشتریانی است که دائماً از این کاغذ ‌های کادو استفاده می‌کنند. معمولاً نوع کاغذ کادویی که برای کار خاصی استفاده می‌شود می‌تواند اهمیت زیادی داشته باشد، اما گاهی اوقات نیز جنس کاغذ و یا طرحی که بر روی آن چاپ شده است اهمیت آن چنانی ندارد.

کاغذ کادو ‌های اختصاصی تارادیس یکی از انواع بهترین کاغذ کادو ‌ها هستند که می‌توانید به سادگی آن‌ها را در هر فروشگاه و مغازه‌ای پیدا کنید. این مدل از کاغذ ‌های بسته‌بندی طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی دارند که برای تمام سلیقه‌ها مناسب است و مسلماً یک یا چند طرح از بین آن‌ها از نظر شما زیبا خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *